Günlerden Şubat.Kar-kış-kıyamet...Üçü de yok bugün.
''Sevda baştan gitmiyor sarılıp yatmayınca''
Koştuk,indik merdivenlerden.Eli yüzü akça bir sevda çıktı karşımıza-kaşları gün kurusu.Aldık da anne olduk onunla,her güne yeni o'nu doğurduk.Düştük,sırtımızda hamal terlerinden incecik örülmüş sepet.Ne içine dolabildik,ne doldurabildik.Boynumuz eğri,burnumuz düştü düşecek...Çirkindik.Altına kaçırmış yirmi yaşında bir çocuk,çocukluğundan utanıp da büyüyememiş biraz,düşen burnumuza dokunup da alay etti.Ağır ağır türküyü mırıldandı,uzaklaştı yıllarından.Sonrası veda.Öyle ki vedaların kalabalığı sessiz olur her zaman.Elbette söylenecek binlerce son söz bulduk,kimini deyiverdik gitmesin diye kimini boğazımızdan eğri boynumuza iğne misali batırdık.Sepet kırıldı,damla damla düştü yere sevdamız.Üstelik çocuğumuz ihanet etti bize.Yıllarca karnımızda büyüttüğümüz o sevda hamurlu çocuk gün geldi de yarı çiğ yarı pişmiş gitti kendi çığlığıyla boğulan türkünün tellerine.
Türkü bitti,şiir başladı.
''Ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden''
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder