''Mutsuzluktan bahsetmek istiyorum
yatay ve dikey mutsuzluktan...''
Kullandığım her harfin esirinde,Aras için...
(Hani kitapların başında şair amcalar yazar,Piraye'ye...)
Üç yüz kitabı devirmiş insanlar tanıyorum.Üç yüz kitabın hikayesinde kaybolmuş.Yüzlerce mekan gezmiş yüzler görüyorum,her birine ayrı zaman bulmuş,ayrı anılar bırakmış.ve yine rakamlardan bahsetmek istiyorum,Aralık'ların evet,tüm Aralıkların 13ünde kaybettiğim Oğuz Atay'dan,1960'da karşıma çıkan Türkan Şoray'dan,elbette 1980'den.Adem de 6.gün yaratılmamış mıydı...
Sevgisini sigaranın dumanına sığdırğığım insanların rakamlarından,1'e varıyorum.Salt bir.
Çığlıklar.Gecenin çığlıkları.Hala Porsuk kenarında tüten dumanın şiiri.Zamanın güncesi.Harfler çoğalıyor,ben çoğalıyorum.1'e varıyorum.Renkler bir tane.Muhtaçlığım artıyor ya insanlığa,
İki nokta yoktur efendim Türkçe'de.
yüzümde yeni birkaç çizgi..
şu saatten sonra büyüyor muyum ne..
ya da küçülüyorum
sadece bir kere
salt bir...
işte o kadar,yok dahası...
çocuk,genç,kadın!
bir anıda çocuk,bir anıda genç
ve bir kerede kadın;ol.
son bir kahkahayla
yeter,yeter...
bir kadeh;bir yudum
bir kez asil
bir kez masum
bir kez aşifte
hatta bir kez var
ve son kez yok;ol.
Muhtaçlığım artıyor ya insanlığa.
Aldırmayıp,akşamları tura çıkıyordum renkleri.Yine çirkin bir suratın altında.Görüyordum derme çatma güz yeşilini.Mavi kıskanıp taşırsa da sularını,Siyahın beyaza aşkı kanatlandırıyordu bir güvercini.Sarı firar ediyordu kahverenginden,
Aldırmayıp,akşamları tura çıkıyordum renkleri.Yine çirkin bir suratın altında.Görüyordum derme çatma güz yeşilini.Mavi kıskanıp taşırsa da sularını,Siyahın beyaza aşkı kanatlandırıyordu bir güvercini.Sarı firar ediyordu kahverenginden,
Seyrediyordu uzaktan,bir direk ince belli
Kırmızı yazmalı esmer ağlıyor ve yavaşça siliyor gözlerini
Koca adam uçmayı deneyince;gülüyor oyuncak ayı ve bebeği
Yine sessiz…azur mavi…
Yükselince koca adam dans koyuyor ismini
Kırmızı yağıyor dağ eteklerinden..
İki nokta yoktur efendim Türkçe'de.
Muhtaçlığım her harfte bir'az daha artıyor ya insanlığa,iki nokta yoktur işte!Bir vardır,biri vardır,birden olur,biraz kalır-biraz gider.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder